منابع کنکور دکترای آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت

قابل توجه متقاضیان کنکور دکترای رشته #آموزش_بهداشت_و_ارتقاء_سلامت سال ۱۳۹۹ 

بر اساس لیست منابع معرفی شده جهت مواد امتحانی آزمون ورودی در دوره دکترای آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت سال تحصیلی ۹۸-۹۷ 
 در دو گروه 
۱- مبانی آموزش و تکنولوژی آموزشی در سلامت (ضریب ۳) 
و
۲- اصول و فلسفه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت (ضریب ۵) 
در کانال آموزش سلامت بارگزاری شد.
 
آرزوی موفقیت برای تمام زحمت کشان عرصه علم و اندیشه دارم.

پیروز و سربلند باشید.
 
مبانی آموزش و تکنولوژی آموزشی سلامت:

1- (Communications in Computer and Information Science 177) Robert Fox (auth.), Reggie Kwan, Carmel McNaught, Philip Tsang, Fu 
(Kwan, R. Fox, R. Enhancing learning through technology. Last edition.)

https://t.me/heaedu/8589

2- Patricia L. Rogers - Designing Instruction for Technology-Enhanced Learning (2002)

https://t.me/heaedu/8590

3- Renata Schiavo - Health Communication_ From Theory to Practice-Jossey-Bass (2013)

https://t.me/heaedu/8591

4- Claudia Parvanta, David E. Nelson, Sarah A. Parvanta, Richard N. Harner - Essentials of Public Health Communication-Jones & 

https://t.me/heaedu/8592

اصول و فلسفه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت: 
 
1- Karen Glanz, Barbara K. Rimer, K. Viswanath - Health Behavior and Health Education_ Theory, Research, and Practice-Jossey-Ba

https://t.me/heaedu/8593

2- Manoj Sharma, John A. Romas - Theoretical Foundations Of Health Education And Health Promotion-Jones & Bartlett Learning (20

https://t.me/heaedu/8594

3- Glenn Laverack - Health Promotion Practice Building Empowered Communities.   

https://t.me/heaedu/8595


4- Health promotion theory by Davies, Maggie Cragg, Liza Macdowall, Wendy (z-lib.org)

https://t.me/heaedu/8596

5- Mike Sheaff - Sociology and Health Care  -Open University Press (2005)

https://t.me/heaedu/8597

6- Anne-Marie Barry, Chris Yuill - Understanding Health_ A Sociological Introduction (2003)

https://t.me/heaedu/8598

Upload by: Dr Kamel Ghobadi

لطفا در گروه های مرتبط به اشتراک بگذارید 

🍎 #آموزش_سلامت 🍏
Telegram @heaedu
Instagram: @heaedu
......................
(Health Education)

https://t.me/joinchat/AAAAADxdPc_ubQBHeDD1zw

نظریه انتشار نوآوری / راجرز شومیکر

نخستین تعریف توسعه در این چارچوب این چنیین ارائه شده بود:
 

نوعی تغییر اجتماعی که در آن ایده های تازه برای افزایش درآمد سرانه و ارتقای سطح زندگی از طریق روش های مدرن تولید و بهبود وضعیت سازمان اجتماعی به یک نظام اجتماعی داده می شود.

راجرز ویژگی های یک نوآوری را که بر نرخ اقتباس آنها اثر می گذارد به شرح زیر دسته بندی کرده است:

امتیاز نسبی
سازگاری
عدم پیچیدگی 
آزمایش پذیری
مشاهده پذیری
به نظر راجرز ناهمرنگی (تفاوت های افراد در حال کنش) و همرنگی(شباهت ها) در پذیرش یا عدم پذیرش نوآوری تاثیر دارد.راجرز در تحلیل نشر نوآوری و یا اشاعه هر ایده تازه عناصر عمده زیر را شناسایی کرد:

نوآوری
ارتباطات از طریق کانال های مشخص (ارتباط جمعی یا میان فردی)
در بین اعضای نظام اجتماعی
به مرور زمان
فرآیند تصمیم نوآوری

تصمیم نوآوری، فرآیندی ذهنی است که طی آن فردی یا واحدی دیگر تصمیمات را مورد تصویب قرار می دهد. این فرآیند مرکب از پنج مرحله می باشد:

آگاهی - مواجه با نوآوری
اقناع یا علاقه - شکل گیری نگرش نسبت به نوآوری
تصمیم یا ارزشیابی - فعالیتی که به قبول یا رد نوآوری منتهی می شود
اجرا یا آزمون - استفاده از نوآوری
تثبیت یا پذیرش
راجرز با تقسیم افراد یا دیگر واحدهای تصمیم گیری از نظر نرخ انتقال یک نوآوری پنج طبقه اقتباس گر را مشخص می کند. مطالعات متمرکز بر نوآوری از این حکایت دارد که میان گروه های پذیرنده نوآوری از نظر خصوصیات فردی، رفتار رسانه ای و موقعیت در ساختار اجتماعی تفاوت های عمده وجود دارد.

این پنج گروه عبارتند از:

ادامه نوشته